9 ΙΟΥΛΙΟΥ 2012


ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ Ο ΜΥΘΟΣ 
ΤΩΝ ΨΕΥΔΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ

Του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΟΛΕΒΑ
Πολιτικού Επιστήμονος

Το όνομα αυτού Λιούπτσο Γκεοργκίεφσκι. Φιλόλογος, πρώην πρωθυπουργός των Σκοπίων και ιδρυτής του εθνικιστικού κόμματος ΒΜΡΟ-ΔΠΜΗΕ, το οποίο εμφανίσθηκε ως συνέχεια του ΒΜΡΟ (Εσωτερική Μακεδόνικη Επαναστατική Οργάνωση) των κομιτατζήδων του 1893-1908. Προ δεκαπενταετίας παρουσιαζόταν ως ο πιο φανατικός οπαδός του τεχνητού μακεδόνικου έθνους και δήλωνε ότι το επόμενο συνέδριο του κόμματος του θα γίνει στην «κατεχόμενη» από τους Ελληνες Θεσσαλονίκη. Σήμερα έχει μετατραπεί στον φανατικότερο αντίπαλο των σκοπιανών μύθων που ο ίδιος υπηρέτησε. Προ ολίγων ημερών (βλέπε «δημοκρατία» της 2.7. 2012) τόνισε δημοσίως ότι οι Σλάβοι των Σκοπίων, οι γνωστοί μας ψευδομακεδόνες, είναι οι μεγαλύτεροι πλαστογράφοι της Ιστορίας και παραχαράσσουν την Ιστορία των Ελλήνων και των Βουλγάρων. Η στάση του πάντως δεν προκύπτει από έναν ξαφνικό φιλελληνισμό. Εχει δηλώσει ξεκάθαρα ότι αισθάνεται Βούλγαρος και ότι θα ήθελε να αναλάβει πρέσβης της Βουλγαρίας στην ΠΓΔΜ.

Φυσικά δεν είναι ο μόνος Σκοπιανός πολίτης που υφίσταται κρίση ταυτότητος και επιδίδεται σε οβιδιακές μεταμορφώσεις. Πολυάριθμοι πολίτες της γειτονικής μας χώρας ανακαλύπτουν καθημερινά, άλλοι ότι είναι Βούλγαροι, άλλοι ότι είναι Σέρβοι και άλλοι ότι είναι Ελληνες, κυρίως βλαχόφωνοι (Ελληνόβλαχοι). Κατανοούν ότι το κομμουνιστικό καθεστώς του Τίτο. από το 1944 και μετά, ανάγκασε διά της ψυχολογικής και αστυνομικής βίας τους ίδιους ή τους προγόνους τους να αλλάξουν εθνική ταυτότητα και να προσχωρήσουν ακουσίως στην κατασκευασμένη «μακεδόνικη» εθνότητα.

Την πολυεθνική εικόνα του πληθυσμού έχει κατά καιρούς παραδεχθεί και ένας άλλος επιφανής πολίτης των Σκοπίων, ο Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος και μητροπολίτης Σκοπίων Ιωάννης (Βρανιτσέφσκι). Ο Ιωάννη ήταν κληρικός της σχισματικής «Μακεδόνικης» Εκκλησίας, η οποία ιδρύθηκε αντικανονικώς από τον Τίτο το 1967 και δεν αναγνωρίζεται από καμμία Ορθ’οδοξη Εκκλησία. Προσχώρησε στη νόμιμη και κανονική τάξη και αναγνωρίσθηκε ως ποιμενάρχης των Ορθοδόξων της ΠΓΔΜ από τη Σερβική Εκκλησία. Εχει δηλώσει ευθαρσώς ότι δεν θέλει να αποκαλείται Αρχιεπίσκοπος «Μακεδονίας», διότι οι ορθόδοξοι τον κράτους του αποτελούνται από πολλές εθνότητες και δεν τους εκφράζει ο όρος «Μακεδονία». Γι αυτήν του την απειθαρχία φυλακίζεται, διώκεται. δικάζεται, συκοφαντείται και προπηλακίζεται επί μία δεκαετία.

Οι διάφορες οργανώσεις της Ελλάδος, που είναι συνήθως λαλίστατες για τα «καταπιεζόμενα» δικαιώματα υπαρκτών ή ανύπαρκτων μειονοτήτων, τηρούν αιδήμονα σιγήν για τα παθήματα του Αρχιεπισκόπου Ιωάννη.

Βλέποντας την αυτοδιάλυση του μύθου τους οι εθνικιστές Σκοπιανοί, με επικεφαλής τον πρωθυπουργό Νικόλα Γκρούεφσκι εντείνουν τις λεκτικές επιθέσεις κατά της Ελλάδος και εγκαινιάζουν όλο και περισσότερα αγάλματα στη μνήμη του Φιλίππου και του Αλεξάδρου. Νομίζω ότι τώρα που σταθεροποιήθηκε η πολιτική κατάσταση στη χώρα μας καλό θα ήταν να σκεφθούμε την καταγγελία της Ενδιάμεσης Συμφωνίας του 1995. Ηδη οι Σκοπιανοί την έχουν κουρελιάσει με τις διεκδικήσεις τους, τη χρησιμοποίησαν άλλωστε για να μας εγκαλέσουν ενώπιον του Δικαστηρίου Διεθνούς Δικαίου της Χάγης. Πιστεύω ότι δεν πρέπει να χάνουμε χρόνο, δεδομένου ότι από την ημέρα της επίσημης καταγγελίας η Συμφωνία θα διαρκέσει επί έναν ακόμη χρόνο και μετά θα λήξει. Για να μην έχουμε, όμως. μόνο αμυντική διπλωματία καλό θα ήταν να αντεπιτεθούμε στον τομέα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. θέτοντας θέμα ελληνικής μειονότητας στη FYROM.

ΠΗΓΗ: Εφημερίδα «κυριακάτικη δημοκρατία», 8 Ιουλίου2012